Wednesday, March 25, 2009

PWTC

Sudah agak lama Pakcik tak mengikuti perbahasan perwakilan Perhimpunan Agung Parti Melayu baik dalam suratkhabar, internet mahupun TV. Entah macamana pada kali ini Pakcik dan Makcik begitu berminat untuk mendengar dan mengikuti berita dari PWTC itu. Harapan Pakcik agar pengajaran daripada keputusan PRU 2008 dan 2 PRK pada tahun lepas menjadi titik tolak gagasan baru yang bakal melonjak kekuatan bangsa. Harapan menggunung Pakcik agar menjelma rasa insaf dan kesedaran penuh tawadduk untuk mencorak masa depan bangsa dan agama biarpun perlu mengakui kelemahan diri dan memperakukan kelebihan lawan. Apalah kiranya duduk dan dibincangkan permasalahan bangsa, agama dan negara dengan lebih serius dan tegas agar menampakkan iltizam merubah masa depan. Rupanya harapan Pakcik cuma tinggal harapan. Amat kurang jelas apakah gagasan baru yang cuba dibawa. Hinaan kepada lawan masih menjadi bahan perbahasan dan acapkali dijadikan modal jenaka untuk gelak ketawa. Sungguh serius ahli politik mempolitikkan isu sehingga peluang bermuktamar setahun sekali seperti itu tidak digunakan sepenuhnya untuk merencana haluan masa depan negara. Peluang untuk melihat perubahan yang lebih baik dalam negara amat malap jika itulah sikap dan pendirian ahli politik kita. Apalah kiranya, sekali sekala ketepikan sindrom penafian atas dasar memartabatkan keharmonian, kesejahteraan dan kemakmuran negara. Sampai bila kita akan terus hidup dan melayan kerenah politik separa matang dalam kehidupan seharian kita di bumi Malaysia ini...sampai bila?

5 comments:

biado ho said...

makngah jgak mcm tu tggu depan tv nak tengok apa depa nak kata.. makngah pun dok pikiaq jugak depa ni mcm tak idea langsung..dok salah parti lawan..

maksu said...

meluat dan menyampah

maksu said...

maksu lg menyampah masa cium keris..

Umi Bainun said...

Kena tgk jugak baru buleh compare dan pilih mana baguih mana tak....nampaknya macam langit dgn bumi bezanya perhimpunan parti melayu tu dengan Muktamar Tahunan PAS...Allahu Akbar!

MakndakMai said...

Makndak tak pernah berminat nak tengok persidangan tu...buang karan. Pewakilan wanita tak dak keja lain.. lawan compare kain chiffon sapa yang lembut dan mahal sekali. Sapa tak mau pi persidangan tu kalu dak diupah **** RM . Makndak rasa nak kena ambik MC 7 hb April sebab nak pi buang undi...Bukan apa takut boss tak bagi keluar. La ni dia asyik buat meeting lepas P&P, start kul 3 pulak tu..Cakap-cakap dia pun dah macam pewakilan gerombolan...